1) zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi, w tym m.in.:
- przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy,
- współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu kampanii wyborczych,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji z zakresu spraw organizacyjnych,
2) sprawy kancelaryjno-techniczne, w tym m.in.:
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
- prowadzenie centralnego rejestru wniosków o udzielenie informacji niejawnych,
- prowadzenie centralnego rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
- prenumerata czasopism i dzienników urzędowych oraz prowadzenie zbioru tych dzienników,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe oraz prowadzenie magazynu tych materiałów,
- załatwianie spraw związanych z ocechowaniem urządzeń i mebli biurowych,
- obsługiwanie centrali telefonicznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- prowadzenie tablicy ogłoszeń urzędowych,
3) sprawy kadrowe, w tym m.in.:
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji z zakresu spraw osobowych pracowników Urzędu,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy i urlopów wypoczynkowych
- załatwianie spraw związanych z zakupem odzieży ochronnej i środków ochrony osobistej,
- prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie,
4) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem pracowników interwencyjnych, publicznych i stażystów, współpraca w tym zakresie z powiatowym urzędem pracy,
5) prowadzenie spraw praktyk dla uczniów i studentów,
6) prowadzenie spraw związanych z: utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku, dekorowaniem budynku, bieżącymi remontami i konserwacją inwentarza biurowego, zabezpieczeniem mienia w urzędzie oraz kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażenie,